For pårørende
Læs om vores forventninger til pårørende, kontakt mellem pårørende og personale, og hvordan du kan følge med i vores aktiviteter.
Forventninger til pårørende
Inden indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren med:
- at få underskrevet og sendt lejekontrakten
- at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
- at betale indskud og den første måneds husleje
- at bestille en flyttebil eller lignende
- at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
- at melde flytning.
Under indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren på plads i boligen, herunder:
- sætter møbler på plads
- hænger billeder, gardiner og lamper op
- lægger personlige ejendele på plads
- hjælper med at indrette boligen.
Efter indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper med praktiske opgaver, f.eks.:
- indkøb
- at hjælpe med at administrere beboerens økonomi
- at følge beboeren til læge, undersøgelser på sygehuset, tandlæge og lignende.
Kontakt til personalet
Beboeren har to kontaktpersoner. Hvis ingen af de to kontaktpersoner er på arbejde, kan du henvende dig til en anden medarbejder på afdelingen.
Vi lægger op til et tæt samarbejde med pårørende.
Du bestemmer selv, om du vil kontakte os telefonisk eller møde op og snakke med centerlederen.
Følg med i aktiviteterne på centret
Du kan følge med i aktiviteterne på Kollektivhuset på vores opslagstavler og infoskærme.